HOME

2017-08-15

BADANIA WYKORZYSTANIA METODY DR MARII MONTESSORI


BADANIA WYKORZYSTANIA METODY
DR MARII MONTESSORI

RADOM- TORONO

Na świecie istnieje wiele programów, które nauczają zgodnie z metodą Montessori. Wdrożyłam metodę Montessori poprzez badania pilotażowe, które trwają od 10 lat istnienia szkoły zdobywając bardzo dobry wynik końcowy podczas egzaminu maturalnego i gimnazjalnego, gdzie jesteśmy w czołówce- ranking szkół  pokazując jakość edukacji.

Szacunek do dziecka
Szacunek do uczniów jest rdzeniem metody Montessori. Tworząc szkolę dwujęzyczną gimnazjum i liceum językowe obecnie już z edukacją brytyjską zawsze dbałam o relacje między uczniami a moją osoba czy też couchingiem- zespołem nauczycieli , który prowadzę. Oczekuję od nich określonego zachowania i myślenia, bez uwzględnienia ich naturalnej tendencji do naśladowania dorosłych. My Nauczyciele powinniśmy bardzo zwracać uwagę na relacje miedzy uczniami i być ich mentorem.
Większość szkół zmusza uczniów do określonych schematów, nie zważając na ich wyjątkowe potrzeby. Szacunek do uczniów oznacza, że to nie nauczyciel, ale dziecko jest w centrum swojej własnej edukacji. W szkołach Montessori uczniowie traktowani są jako wyjątkowi ludzie, z własnymi predyspozycjami oraz mocą do podejmowania własnych decyzji. Nauczyciel przestaje być absolutnym guru, uczącym wszystkich jednocześnie, a staje się jedynie cichym pomocnikiem, który poświęca uwagę każdemu dziecku z osobna.
To że uczniowie mają wpojony świat multimediów i fonoholizmu to nie jest nowością. Bardzo zależy od podłoża domowego, na ile pozwolą rodzice obługiwac narzędzie niemiego dialogu, to  muszą zapytać samych siebie.


Montessori wierzyła, iż dzieci mają moc do edukowania samych siebie. Dzieci uczą się po prostu żyjąc. Obserwują otoczenie, smakują, dotykają, wyginają, zrzucają i psują. Sprawdzają, jak różne rzeczy zachowają się w różnych okolicznościach. Nie potrafią się nie uczyć, ale to, czego się nauczą, w dużej mierze zależy od ich nauczycieli, przeżyć oraz otoczenia.

Metoda Montessori wspiera indywidualny rozwój. W życiu dziecka istnieją okresy, w których jest ono wyjątkowo podatne na niektóre zachowania.W metodzie Montessori ogromnie ważny jest wykwalifikowany nauczyciel. Poprzez obserwację swoich uczniów, powinien wykryć wrażliwy okres. I tak jest w naszej szkole.

Dzieci najlepiej uczą się w odpowiednio dostosowanym środowisku. Na każdym etapie rozwoju, środowisko powinno być inne. Może być na przykład nastawione bardziej na rozwój zdolności manualnych albo społecznych. Najważniejszą cechą środowiska musi być wolność. Nauka ma być jak oddychanie.
Po moich badaniach okazuje się, że szkoła sprawdziła się nauczając wg filozofii Montessori, w szkole Montessori nie ma prac domowych uczymy w szkole.W szkołach Montessori praktykowane jest tworzenie grup, które składają się z uczniów w różnym wieku tak pracujemy w Akademii Montessori, która przyjmuje dzieci w wieku 6-18 lat w systemie edukacji popołudniowej realizując program wyprzedzający treści omawiane w szkole zajęcia prowadzone są poniedziałek- sobota zapisy telefoniczne:736767677

Ostatnim z podstawowych założeń metody Montessori jest wspieranie rozwoju tak, aby dzieci mogły uczyć się samodzielnie. Montessori była przekonana, że odpowiednie wyzwanie jest w stanie wyzwolić w dziecku motywację do nauki i nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznych motywatorów, jak oceny i porównywanie z innymi.

zajęcia edukacja domowa to język polski, angielski,historia, wos, matematyka, biologia, chemia,geografia wiek uczniów 6-18 lat.

Misją naszej szkoły  jest nowoczesna edukacja, która poprzez zindywidualizowane nauczanie odpowiada na potrzeby ucznia i przygotowuje je do życia. To jedyna taka szkoła podstawowa i liceum w regionie radomskim i naszym mieście prowadzona przez stowarzyszenie. Współpracujemy  ze szkołami Montessori w dwujęzyczności polsko-angielskiej z programem międzynarodowym IB w wielkiej Brytanii, Kanadzie. Autor : AM